Πρωταρχικός στόχος του Ιδρύματος και κύρια προτεραιότητα μας, είναι η ασφάλεια των χρηστών ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Λαμβάνουμε καθημερινά προληπτικά μέτρα και εξελισσόμαστε συνεχώς ακολουθώντας τα όσα επιβάλλουν τα πρότυπα και οι ανάγκες της εποχής.
Είναι μορφή απάτης που γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με την μέθοδο του ψαρέματος (phishing). Με αυτή την μέθοδο αποστέλλονται μηνύματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας φαινομενικά από τράπεζες, εταιρίες ή οργανισμούς που παραπέμπουν σε σελίδες παρόμοιες με τις πραγματικές και προσπαθούν να ξεγελάσουν το χρήστη ώστε να εισάγει τα στοιχεία του (κωδικούς εισόδου, όνομα χρήστη κλπ) με σκοπό την υποκλοπή και χρήση τους από τρίτους.
Χρειάζεται προσοχή στα μηνύματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που ανοίγει ο χρήστης και ιδιαίτερα στη διεύθυνση αποστολής καθώς μπορεί να παραποιηθεί ώστε να μοιάζει με διεύθυνση παραπλήσια της πραγματικής (infointelexpress@scamcentral αντί info@intelexpress). Όταν κάποιο μήνυμα περιέχει συνδέσμους σε ιστοσελίδες δεν πρέπει να ακολουθηθεί ο σύνδεσμος. Τα περισσότερα μηνύματα phishing έχουν πολλά συντακτικά λάθη που προκύπτουν από εργαλεία μετάφρασης και τα κάνει εύκολα να αναγνωριστούν.
Μια συχνή μέθοδος υποκλοπής που χρησιμοποιείται είναι τα malware προγράμματα, τα οποία μπορούν να περάσουν στον υπολογιστή σας με τους εξής τρόπους:
Το malware μπορεί να στέλνει στο δημιουργό του τους κωδικούς που βρήκε ή να επιτρέπει σε κάποιον τρίτο να υποκλέψει τις πληροφορίες σας κατά την σύνδεση σας στο Web Banking.
H καλύτερη προστασία είναι με ένα πρόγραμμα antivirus, το οποίο ανιχνεύει την προσπάθεια διείσδυσης του κακόβουλου λογισμικού και την αποτρέπει. Ο χρήστης πρέπει να προσέχει τις σελίδες στις οποίες εισέρχεται και να μην πατάει σε διαφημίσεις από ηλεκτρονική αλληλογραφία ή διαφημίσεις μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθώς είναι συχνό φαινόμενο να είναι ψευδείς και να ανακατευθύνουν σε κακόβουλες ιστοσελίδες.
Είναι μορφή άπατης όπου κάποιος καλεί υποδυόμενος άτομο σχετιζόμενο με το Ίδρυμα ή κάποια σχετική υπηρεσία. Στόχος αυτού του τύπου απάτης είναι είτε να σας πείσει πως πρέπει να πληρώσετε κάποια εισφορά / οφειλή και να σας αποσπάσει κάποιο χρηματικό ποσό είτε να αποσπάσει τα στοιχεία εισόδου σας στο Web Banking.
Συχνά στις τηλεφωνικές απάτες θα καλέσουν υποδυόμενοι τεχνικούς από μεγάλες εταιρείες πληροφορικής προφασιζόμενοι πρόβλημα στον υπολογιστή σας και θα ζητήσουν απομακρυσμένη είσοδο σε αυτόν. Αν αποκτήσουν πρόσβαση θα εγκαταστήσουν λογισμικό υποκλοπής (keylogger) και θα ζητήσουν να κάνετε login στο webBanking σας δήθεν για να δούν οτι λειτουργεί ενώ στην πραγματικότητα υποκλέπτουν τα στοιχεία εισόδου σας.
Σε περίπτωση κλησης όπου ζητείται πρόσβαση στον υπολογιστή σας αρνηθείτε την και τερματίστε την κλήση άμεσα. Επικοινωνήστε άμεσα με την πραγματική εταιρεία ή υπηρεσία μέσω των επίσημων τρόπων επικοινωνίας για να αναφέρετε το συμβάν.
Είναι μορφή απάτης μέσω σύντομου γραπτού μηνύματος που αποστέλλεται στο κινητό του χρήστη και τον παραπέμπει σε κάποια κακόβουλη ιστοσελίδα μέσω συνδέσμου που περιέχει με σκοπό την υποκλοπή των στοιχείων του.
Τα μηνύματα συνήθως έχουν την μορφή μηνύματος που απαιτεί έγκριση και παραπέμπει σε ιστοσελίδα “επιβεβαίωσης” και ζητάει ο χρήστης να κάνει login για να γίνει επιβεβαίωση.
Οι υπηρεσίες που κάνουν χρήση μηνυμάτων επιβεβαίωσης αποστέλλουν κωδικό μιας χρήσεως (one time password) και δεν παραπέμπουν σε σελίδα για είσοδο. Αν λάβετε τέτοιο μήνυμα μην ακολουθήσετε το σύνδεσμο που εμπεριέχει και διαγράψτε το μήνυμα.
Αν έχετε ακολουθήσει το σύνδεσμο μην εισάγετε τα στοιχεία σας.
Από την πλευρά σας, μπορείτε να λάβετε κάποια απλά μέτρα με στόχο την ασφάλεια των συναλλαγών σας:
Για την ασφάλεια των στοιχείων του λογαριασμού σας θα πρέπει να προσέχετε πιθανά κακόβουλα μηνύματα ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που σας αποστέλλονται. Υπάρχουν επιτήδειοι που προσπαθούν να αποκτήσουν πρόσβαση στο λογαριασμό σας παραπέμποντας σας στην εισαγωγή των στοιχείων σας σε διευθύνσεις ή σελίδες που δεν σχετίζονται με το Ίδρυμα αλλά μοιάζουν με το περιβάλλον Web Banking του Ιδρύματος.
Ιδιαίτερη προσοχή και στις ιστοσελίδες που εισέρχεσθε καθώς μπορεί να περιέχουν κακόβουλο λογισμικό.
Ένα επιπλέον μέτρο ασφάλειας είναι η εγκατάσταση κάποιου αντιϊκού προγράμματος (antivirus), στην συσκευή από την οποία εισέρχεστε, που αναλαμβάνει να σκανάρει τον υπολογιστή, τις σελίδες που επισκέπτεστε και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για κακόβουλο λογισμικό και στη συνέχεια το αφαιρεί.
Το Ίδρυμα δεν θα ζητήσει ποτέ τα στοιχεία σας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή γραπτού μηνύματος, καθώς και στις τηλεφωνικές επικοινωνίες σας με το Ίδρυμα δεν θα ζητηθεί ποτέ ο κωδικός εισόδου στο Web Banking.
Σε περίπτωση απάτης ή αν υποπτεύεσθε οτι έχετε πέσει θύμα απάτης, ακολουθήστε τα παρακάτω βήματα:
Για να ενημερώσετε το Ίδρυμα, μπορείτε να καλέσετε άμεσα στο 214 4052200 ή συμπληρώνοντας τη φόρμα – αναφορά